top of page
  • שירה אליאס רוטר

"התמקדות" מהי?

התמקדות היא טכניקת עבודה, פשוטה ליישום ויחד עם זאת עוצמתית ואפילו מרגשת, מתחום הפסיכולוגיה.

יש כאלו אפילו שיגידו שה"התמקדות" היא דרך חיים.

ההתמקדות היא שער פנימי אל תוך עצמינו, דרך הפניית תשומת לב לתחושות הגוף. דרך ההתמקדות אנחנו לומדים כיצד להקשיב לעצמנו, אנחנו מפנים את העיניים פנימה, מהרעשים החיצוניים – אל תוך עצמנו. ההתמקדות מאפשרת לנו קשר ישיר עם עצמנו, מגלה לנו תחושות שלפני כן אולי לא היינו מודעים לקיומן, או לא נתנו עליהן את הדעת, נותנת מענה לשאלות שיש לנו, עוזרת מאד ביצירת מרחב פנימי שקט, בטוח ובהיר שבו אפשר לראות ולהיות עם עצמנו באופן עמוק ומשחרר.

אפשר להפעיל את הטכניקה הזו, של ההתמקדות, ביחס לכל מצב שאנחנו חווים כמטריד, בין אם אנו חשים שיש לנו בעיה כלשהיא או אף התלבטות, כמו גם בסערת רגשות ותחושה של הצפה. אפשר לקחת את ההתמקדות לכל מקום, ברגע שאת לומדת אותה בין אם בטיפול או בקבוצה – היא שלך. יש לך כלי מצוין להתמודדות עם אתגרי החיים – להבין טוב יותר את עצמך, להכיל את חלקייך השונים, לווסת רגשות שעולים ולעבור תהליך אישי של צמיחה והתפתחות מתוך הקשבה פנימה, לתחושות הגוף.

ההתמקדות נועדה להוציא אנשים מתקיעויות ומקומות חסומים, ולעבור תהליך שינוי שמתחיל כתחושות חדשות ורעננות ממש בתוך הגוף, ובכך להביא תחומים בחיים שלך לבשורה חדשה, למחוזות של תזוזה והתקדמות.

הגוף מדבר אלינו כל הזמן, בכל מיני צורות וסגנונות. ההתמקדות מלמדת אותנו לעצור ולהקשיב לתבונת הגוף, שיש לו מידע על החיים שלך ועל הצעד הבא המדויק לך, יותר מאשר התודעה הרגילה שאנחנו מורגלים לחיות בתוכה. אנחנו לא המחשבות שיש לנו בראש. אנחנו חיים בתוך הגוף הזה, ובדיוק ברגע הזה - אנחנו יכולים, בקלות, ליצור קשר עם הוויה הרבה יותר גדולה מתהליכי חשיבה שהם מוגבלים (חוזרים על עצמם מאד, נשענים על מה שקרה לנו בעבר, על פחד ממה שעתיד לקרות, ובאופן כללי, יש בתהליכי החשיבה של כולנו נטייה חזקה לחשיבה שלילית ושיפוטית שלא מיטיבה איתנו).

התמקדות היא נוכחות, היא חיבור לחוויה של הגוף בדיוק כפי שהיא – ברגע הזה.

ההתמקדות מציעה דרך להכיר את עצמך לעומק, לזהות מה באמת קורה לך ומה את מרגישה, בלי הלחץ של "להתגבר על משהו", ללא הבהלה להרגיש. להרגיש שנעלבת. להרגיש כעס. להרגיש ביקורת עצמית. להפסיק לה

כניסה לתהליך ההתמקדות היא מעורפלת בתחילה

דחיק או להתכחש לרגשות האמיתיים שנמצאים בתוכנו, משום שכאשר נעשה זאת שוב ושוב מתחיל לאבד את תחושת החיות, החיוניות הפנימית ואת שמחת החיים וההרגשה הטובה. כמו נאבד חלקים מאיתנו, ממי שאנחנו. כאשר אנו "מתמקדים" אנחנו מחזירים להכרה המודעת שלנו חלקים מעצמנו שאולי נשכחו או לא הקשבנו להם די, אולי לא נתנו להם מקום או לא רצינו לראות. בהתמקדות, אנחנו מאפשרים לעצמנו לחזור לעצמנו, להכנס פנימה, אל הלב, אל כל הגוף, לאפשר לעצמנו לראות משהו, בדרך זו אנחנו מביאים לעצמנו ריפוי גדול, הקלה, שקט פנימי ובהירות על מנת לראות ולהבין את עצמנו טוב יותר.

ההתמקדות היא אופטימית, חיובית ומעצימה. דרך לימוד ההתמקדות , אנחנו לומדים להתמודד טוב יותר עם חלקים כואבים בתוכנו, להעצים את עצמנו ולקבל רמה הרבה יותר גבוהה של שמחה בלב, שקט פנימי, בהירות ודיוק פנימי.

יוג'ין ג'נדלין, מפתח ה"התמקדות" אמר – "לא הופתעת – לא התמקדת".

בכל מפגש עם הפנים שלנו – נופתע ונלמד להכיר משהו חדש אודות עצמנו,

עד לצמיחה והתפתחות משמעותיים עבורנו.

עוד על ה"התמקדות" מומלץ לקרוא באתר הבינלאומי להתמקדות כאן

052-5381784 

שירה אליאס רוטר

טיפול רגשי, קונסטלציה משפחתית

_edited.png
bottom of page