top of page
  • שירה אליאס רוטר

כשהחיים כבר לא דבש


על טיפול באכילה רגשית אצל חולת סוכרת

אישה בת 60 חולת סוכרת עם רמת סוכר מאוד גבוהה שמחייבת הזרקה של אינסולין מספר פעמים ביום- הגיעה אלי לטיפול. אישה שחייבת, למען הבריאות שלה והחיים שלה, להפחית בצריכת הסוכר, לשמור על תזונה מאוזנת ולהקפיד על אורח חיים בריא. המטופלת הסוכרתית סיפרה לי שלמרות מחלת הסוכרת ולמרות שהיא יודעת שהיא צריכה לשמור על הבריאות ולהימנע מאכילת מזונות שמכילים סוכר היא לא מצליחה לשלוט בעצמה. במיוחד לא בערב אז האכילה יוצאת מכלל שליטה.

מי הזיז את הצלחת

במשך מספר פגישות בדקנו את הנושא ובחנו את התחושות, המחשבות והתפיסות שמלוות אותה לגביו, הבנו שיש בה חלק שלא רק שהוא לא מקבל את עובדת היותה חולה, הוא אפילו לא מכיר בו. החלק הזה שבה התכחש למחלה והתעלם ממנה. היא לא הגדירה את עצמה חולה ולא אכלה כמו שחולה סוכרת אמורה לאכול. בערבים, היא היתה מתיישבת מול הטלוויזיה ואוכלת חטיפים, מתוקים – את כל האסור הזה, לא נשמעה להנחיות התזונתיות של הדיאטנית והרופאה. החלק הזה שבה השתוקק לחופש!

כשהקשבנו פנימה והתמקדנו בחלק הזה שחייב חופש, גילינו כי החלק הזה חי בפנטזיות. פנטזיה לחזור לגיל 20 ולהיראות כפי שהיא נראתה בגיל 20. יותר מזה - להרגיש כמו שהיא הרגישה בגיל 20 בזמנים בהם הייתה מאוהבת במישהו ונראתה ממש- ממש טוב. הזמנים האלו חלפו. מישהו הזיז לה את הצלחת. היום יש לה מערכת זוגית לא טובה והיא חווה קשיים עם הילדים שלה אבל היא לא מפסיקה לחלום אל המקום שבו הכול היה אפשרי והכול עוד היה לפניה.

להשתחרר מאכילה רגשית ולהתחיל לחיות בחופש

במהלך הטיפול הפסקנו להדחיק את החלק שרוצה לחזור לגיל 20 ופינינו לו מקום. הקשבנו לו בלי לשפוט אותו ובלי להביע עליו ביקורת. אחר כך, ביקשנו ממנו להישאר בצד והזמנו את החלק האחר- החלק האחראי שיודע שמחלת הסוכרת קיימת ושלמען הבריאות יש להתאים את סגנון החיים למחלה. גם לחלק הזה הקשבנו והבנו שהוא תופס את החופש בצורה שונה- אצלו החופש האמתי הוא לשמור על הבריאות.

התמקדנו בחלק הזה. התחלנו להרגיש אותו, לראות איפה הוא בגוף, לדבר אתו ולשמוע אותו. עבדנו על להגדיל את החלק הזה בתוך הגוף, בתחושה הפנימית, באנרגיה שלו. גילינו שיש בתוכה שומר טוב, אחראי, שמגן עליה ודואג לה. עבדנו על שינון של מנטרה שעושה קשר בין חופש לבריאות ולא סותרת אותו.

ככל שהעמקנו בטיפול, החלה המטופלת לקבל את העובדה שהיא חולת סוכרת. על מנת לשמור ולהגן עליה זימנו את החלקים היותר בוגרים ואחראיים שבה. את החלקים שהם כמו זוג הורים שיודעים איך לטפל בילד ומה באמת טוב בשבילו. את החלק המתמרד שבה, זה שחשוב לו החופש יותר מכול ושמצא דרך לבטא אותו דרך אכילה לא מבוקרת המרנו בחלקים מיטיבים אחרים שלא קשורים לאכול. פעולות משחררות כמו יצירה, קריאה, ספורט, והליכה בפארק עם חברה. פעילויות שמעניקות את החופש האמתי ולא מבטלות אותו.


052-5381784 

שירה אליאס רוטר

טיפול רגשי, קונסטלציה משפחתית

_edited.png
bottom of page