top of page
  • Shira Elias

לשבור את הכישוף המאגי / מאת ברט הלינגר


מי שמתאווה לפתור את המיסתוריות של הסימטריה החבויה של האהבה נכנס למבוך מורכב וצריך לשאת עימו היבטים רבים של קשרים והקשרים במטרה להבחין בדרך המובילה לאור לעומת הדרכים המובילות לתהום. אנחנו מחוייבים להרגיש את דרכינו בחשיכה.



בגדי המלך החדשים

בכנס אקדמי, פרופסור בעל שם לפילוסופיה קיבל תשואות רבות כאשר הוא הגן על הרעיון שהחירות האישית הגדולה ביותר של האדם היא לא להיות תלוי באף אחד. כשהתשואות באולם הכנס שככו, אחד המשתתפים עמד ואמר: "זה לא נכון!". גל של הלם עבר בקהל. לאחר שהקהל נרגע, האדם הוסיף: "כולם יכולים לראות שבכל רגע אנחנו תלויים בהרבה דברים – באויר שאנחנו נושמים, בחקלאי שמגדל את המזון שלנו, בחברינו ומשפחתנו. אנחנו כולנו חלק משלם גדול, ואנחנו תלויים בו כפי שהוא תלוי בנו. איזו מין חירות היא זו כשאנחנו מסרבים לראות את מה שיש , וחיים את האשליה שהדברים שונים ממה שהם? החירות שאני אוהב באה מכך שאני מכיר במציאות כפי שהיא ומקבל אותה. או אז אני יכול לבצע את מה שמוטל עלי ואני חופשי מחובות, אני יכול לקחת את כל מה שניתן לי ואני חופשי להצטרך". (I am free to need).

האינטיליגנציה של הסימטריה המערכתית של האהבה הפועלת באופן בלתי נראה במערכות היחסים שלנו שומרת על האהבה. אנחנו מבחינים בכך, אם זה חשוב לנו, ברגעים העדינים של הפנימיות שלנו וכשאנחנו מתבוננים במערכות היחסים שלנו. אנו מבחינים בחוקים רק כשאנחנו רואים את ההשלכות של מה עשינו לעצמנו ולאחרים – האם האהבה התגברה או שמא היא הצטמצמה.


תרגום מתוך הספר "love's Hidden Symmetry" מאת ברט הלינגר

51 צפיות
052-5381784 

שירה אליאס רוטר

טיפול רגשי, קונסטלציה משפחתית

_edited.png
bottom of page